Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of authentic learning and e-learning in an introductory chemistry laboratory course

Kiviahde, Maija (2005-10-12)

 
Avaa tiedosto
isbn951-42-7848-8.pdf (5.298Mt)
isbn951-42-7848-8_meta.xml (35.71Kt)
isbn951-42-7848-8_solr.xml (27.85Kt)
Lataukset: 


Kiviahde, Maija
University of Oulu
12.10.2005
Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:9514278488

Kuvaus

Academic Dissertation to be presented with the assent of the Faculty of Science, University of Oulu, for public discussion in Raahensali (Auditorium L10), Linnanmaa, on October 22nd, 2005, at 12 noon
Tiivistelmä

Abstract

Research into memory processes has progressed in recent years through the combined efforts of neuroscientists and cognitive scientists. This is especially aided by modern scientific research methods of the brain such as positron emission tomography and functional magnetic resonance imaging. The learner, through interaction with his environment, must actively create individual cognition; the brain is a dynamic adaptable organ. This research will limit the discussion of authentic learning and e-learning to an introductory chemistry laboratory course. The most popular, and yet the most heavily criticized style of laboratory instruction is the traditional (also termed verification or expository) style with a “cookbook” nature. On the basis of pilot action research, the goal of this study has been the use of e-learning for the purpose of placing more emphasis on the contemplation of chemistry’s theoretical topics for effecting the quality of conceptual understanding. With systems thinking as a background, the qualitative research method was primarily used, but statistics of the external influences in the e-learning process were also improved. In an e-learning environment, the individually supported development of a learner’s conceptual understanding was analyzed by SOLO-taxonomy by comparing the learner’s own outcomes. The results show that e-learning with traditional laboratory activities has the effect of forming chemistry concepts, and results in meaningful learning. The SOLO-taxonomy would be a powerful tool for faculty for analyzing points of difficulty or confusion in students’ understanding of chemistry concepts. To better understand the effectiveness of e-learning, studies have to be directed toward higher-order cognition by collaborative learning in addition to conceptual understanding of individuals.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37559]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Linking learning behavior analytics and learning science concepts : designing a learning analytics dashboard for feedback to support learning regulation 

    Sedrakyan, Gayane; Malmberg, Jonna; Verbert, Katrien; Järvelä, Sanna; Kirschner, Paul A.
    Computers in human behavior (Elsevier, 06.05.2018)
  • Learning enablers, learning outcomes, learning paths, and their relationships in organizational learning and change 

    Haho, Päivi
    Acta Universitatis Ouluensis. C, Technica : 479 (University of Oulu, 31.01.2014)
  • Bridging learning sciences, machine learning and affective computing for understanding cognition and affect in collaborative learning 

    Järvelä, Sanna; Gašević, Dragan; Seppänen, Tapio; Pechenizkiy, Mykola; Kirschner, Paul A.
    British journal of educational technology : 6 (John Wiley & Sons, 06.03.2020)
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen