Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumer pre-purchase decision taxonomy

Karkkila, Harri (2008-06-03)

 
Avaa tiedosto
isbn978-951-42-8798-5.pdf (939.2Kt)
isbn978-951-42-8798-5_meta.xml (36.28Kt)
isbn978-951-42-8798-5_solr.xml (28.21Kt)
Lataukset: 


Karkkila, Harri
University of Oulu
03.06.2008
Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:9789514287985

Kuvaus

Academic dissertation to be presented, with the assent of the Faculty of Technology of the University of Oulu, for public defence in Raahensali (Auditorium L10), Linnanmaa, on June 13th, 2008, at 12 noon
Tiivistelmä

Abstract

A high level of customer perceived value is the key to customer loyalty and to the profitability of customers and companies. It is not enough to meet the customer’s needs in order to win customer loyalty. Instead the aim for companies should be to try to delight customers. Customers are delighted when they feel that the product or service not only fulfils their needs and expectations, but also gives them unexpected additional value.

Value has been studied widely and there are several different models and theories to describe customer perceived value. In the main, they tend to be too general or insufficient or they do not provide a useful guide for management practices. Therefore the aim of this thesis is to generate a theory for consumer perceived value which could be useful for managements trying to develop superior value so as to improve their customer loyalty.

Pre-purchase consumer value was examined applying Grounded Theory methodology and by synthesizing the existing research results. The resulting theory from this synthesis consists of three main stages namely, gaining, sacrifice and purchase factors. The gaining stage has three sub elements: substance, reputation and interaction. All these sub-elements have the same four subcategories: emotional, social, functional and economical elements.

What is novel about this research is its treatment of customer perceived value firstly, from the perspectives of the companies — based on three functionally different factors: substance, reputation and interaction — and secondly from the perspective of the customers based on the identified subjective outcomes (i.e. emotional, social, functional and economic factors). Based on this approach companies can develop products based on a better understanding of consumer perceived value.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen