Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimuspäivät Oulussa 25.–26.11.2004 : matemaattisten aineiden opettajan taitotieto—haaste vai mahdollisuus?

Jalonen, Lasse; Keranto, Tapio; Kaila, Kari (2005-11-11)

 
Avaa tiedosto
isbn951-42-7887-9.pdf (3.303Mt)
isbn951-42-7887-9_meta.xml (38.34Kt)
isbn951-42-7887-9_solr.xml (22.35Kt)
Lataukset: 


Jalonen, Lasse
Keranto, Tapio
Kaila, Kari
University of Oulu
11.11.2005
Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:9514278879
Tiivistelmä

Abstract

This publication consists of the twenty reviewed papers presented at the XXII Annual Symposium of the Finnish Association of Mathematics and Science Education Research. The contributors represent universities in Estonia, Finland, Germany and Slovakia. Two plenary papers are followed by research papers on mathematics and science education in alphabetical order. One of the invited papers sheds light on the structure, mathematics contents and educational process of primary and secondary teacher education in Estonia. The other paper analyses the intuitive and formal aspects of mathematical knowledge and activity, illustrating their joint contribution to the formation of mathematical knowledge. Research articles on mathematics education analyse the prospective teachers’ views of mathematics, teaching experiences and reasoning skills, among other things. Other important topics include mathematical problem solving and concept formation in school mathematics. The articles on physics and chemistry teaching and learning are related to the problems of concept formation in certain contents in these subjects and to the various working methods and approaches in teaching them.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37659]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen