Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring socially shared regulation with an AI deep learning approach using multimodal data

Nguyen, Andy; Järvelä, Sanna; Wang, Yansen; Rosé, Carolyn (2022-06-06)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022112266413.pdf (432.8Kt)
nbnfi-fe2022112266413_meta.xml (40.19Kt)
nbnfi-fe2022112266413_solr.xml (29.19Kt)
Lataukset: 

URL:
https://2022.isls.org/proceedings/

Nguyen, Andy
Järvelä, Sanna
Wang, Yansen
Rosé, Carolyn
International Society of the Learning Sciences
06.06.2022

Nguyen, A., Järvelä, S., Wang, Y., & Róse, C. (2022). Exploring socially shared regulation with an AI deep learning approach using multimodal data. In C. Chinn, E. Tan, C. Chan & Y. Kali (Eds.), Proceedings of International Conferences of Learning Sciences (ICLS) (pp. 527-534). Hiroshima, Japan. Retrieved from https://2022.isls.org/proceedings/

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2022 International Society of the Learning Sciences, Inc. [ISLS].
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022112266413
Tiivistelmä

Abstract

Socially shared regulation of learning (SSRL) is essential for the success of collaborative learning, yet learners often neglect needed regulation while facing challenges. In order to provide targeted support when needed, it is critical to identify the precise events that trigger regulation. Multimodal collaborative learning data may offer opportunities for this. This study aims to lay such a foundation by exploring the potential for using machine-learned models trained on multimodal data, including electrodermal activities (EDA), speech, and video, to detect the presence of SSRL-relevant process-level indicators in successful and less successful groups. The study involves thirty groups of secondary students (N=94) working collaboratively in five physics lessons. Considering the demonstrated positive results of machine-learned models, the advantages and limitations of the technical approach are discussed, and further development directions are suggested.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen