Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A taxonomy of digital learning activities for digital inclusion

Nguyen, Andy; Hong, Yvonne; Gardner, Lesley A. (2020-06-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022111866167.pdf (716.0Kt)
nbnfi-fe2022111866167_meta.xml (30.24Kt)
nbnfi-fe2022111866167_solr.xml (26.22Kt)
Lataukset: 

URL:
https://aisel.aisnet.org/ecis2020_rp/135

Nguyen, Andy
Hong, Yvonne
Gardner, Lesley A.
Association for Information Systems
15.06.2020

Nguyen, Andy; Hong, Yvonne; and Gardner, Lesley A., "A Taxonomy of Digital Learning Activities for Digital Inclusion" (2020). In Proceedings of the 28th European Conference on Information Systems (ECIS), An Online AIS Conference, June 15-17, 2020. https://aisel.aisnet.org/ecis2020_rp/135

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Association for Information Systems (AIS) 2020. Published here with the kind permission by the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022111866167
Tiivistelmä

Abstract

Governments across the globe have declared digital inclusion as a critical element in their growth strategies. The rapid digitalisation of our lives, including work, education, and social life, has given opportunities and challenges to digital inclusion in our information society. Among all aspects of digitalisation, technology-assisted learning (TAL) has been recognised as a potential platform for digital inclusion. Despite its increasing importance for sustainable economy and society, there is a few structuring of the heterogeneous varieties of educational technologies for digital inclusion. This paper examines the relationship between digital inclusion and TAL activities through the conceptualisation of their characteristics and the creation of a taxonomy of digital learning activities for digital inclusion. The study presents a conceptual framework for key dimensions of digital inclusion. The proposed taxonomy acts as a tool for as-sessing digital inclusion needs related to TAL activities and reflecting TAL intervention on digital inclusion.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen