Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The service robots have already arrived : virtual agent features and behaviors that boost customer satisfaction in the service encounter

Söderlund, Magnus; Oikarinen, Eeva-Liisa; Tan, Teck Ming (2020-05-27)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202201179041.pdf (334.4Kt)
nbnfi-fe202201179041_meta.xml (31.42Kt)
nbnfi-fe202201179041_solr.xml (25.68Kt)
Lataukset: 

URL:
http://proceedings.emac-online.org/pdfs/A2020-61832.pdf

Söderlund, Magnus
Oikarinen, Eeva-Liisa
Tan, Teck Ming
European Marketing Academy
27.05.2020

Söderlund Magnus, Oikarinen Eeva-Liisa, Tan Teck Ming (2020), The service robots have already arrived: Virtual agent features and behaviors that boost customer satisfaction in the service encounter. Proceedings of the European Marketing Academy, 49th, (61832).

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2020 The Authors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202201179041
Tiivistelmä

Abstract

Virtual agents (VAs) are already used as representatives of the firm in service encounters, and this study of customers’ interactions with existing VAs explores a set of VA features and behaviors with respect to their potential to influence customer satisfaction. The study also examines perceived VA humanness as a mechanism (i.e., a mediating variable) for this influence. The results show that a set of VA features and behaviors that are typical for human employees contributed to ascribing humanness to VAs, and perceived VA humanness mediated the impact of both features and behaviors of VA on customer satisfaction. Thus, what has been learned during several decades of research on the satisfaction-boosting potential of the human frontline employee appears to be useful points of reference for those who are concerned with understanding and designing VAs appearing in service encounters.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37661]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen