Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Competence of clinical nurse educators in university hospitals : a cross-sectional study

Kaarlela, Veera; Mikkonen, Kristina; Pohjamies, Netta; Ruuskanen, Susanna; Kääriäinen, Maria; Kuivila, Heli-Maria; Haapa, Toni (2021-12-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022033026198.pdf (247.1Kt)
nbnfi-fe2022033026198_meta.xml (43.98Kt)
nbnfi-fe2022033026198_solr.xml (36.89Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1177/20571585211066018

Kaarlela, Veera
Mikkonen, Kristina
Pohjamies, Netta
Ruuskanen, Susanna
Kääriäinen, Maria
Kuivila, Heli-Maria
Haapa, Toni
SAGE Publications
28.12.2021

Kaarlela, V., Mikkonen, K., Pohjamies, N., Ruuskanen, S., Kääriäinen, M., Kuivila, H.-M., & Haapa, T. (2022). Competence of clinical nurse educators in university hospitals: A cross-sectional study. Nordic Journal of Nursing Research. https://doi.org/10.1177/20571585211066018

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 SAGE Publications.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1177/20571585211066018
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022033026198
Tiivistelmä

Abstract

The role of clinical nurse educators is essential in improving the quality of mentoring, supporting students’ learning and professional development during clinical training. The purpose was to explore the competence profiles of clinical nurse educators and background factors associated with these profiles. Data of this cross-sectional study were collected from clinical nurse educators (n = 19) at Finnish university hospitals, using two instruments measuring the competence of healthcare educators. Data were analysed with K-means clustering and two profiles were identified based on sum variables. Significance between the differences of Profile 1 and Profile 2 was evaluated by comparing independent groups. The STROBE checklist was used as the reporting guideline for the manuscript. Educators’ competence varied between intermediate (2.50–3.49) and high (≥ 3.50) levels, and self-assessment of the Profile 1 was average higher than those in Profile 2. The results can be used to identify and develop the competence of clinical nurse educators and to consolidate the role and position of clinical nurse educators within healthcare education.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38319]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen