Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Black carbon, maritime traffic and the Arctic

Brunila, Olli-Pekka; Inkinen, Tommi; Hämäläinen, Esa; Kunnaala-Hyrkki, Vappu; Ala-Rämi, Katariina (2020-03-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022032324639.pdf (269.7Kt)
nbnfi-fe2022032324639_meta.xml (40.72Kt)
nbnfi-fe2022032324639_solr.xml (31.50Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-030-28404-6_8

Brunila, Olli-Pekka
Inkinen, Tommi
Hämäläinen, Esa
Kunnaala-Hyrkki, Vappu
Ala-Rämi, Katariina
Springer Nature
07.03.2020

Brunila OP., Inkinen T., Kunnaala-Hyrkki V., Hämäläinen E., Ala-Rämi K. (2020) Black Carbon, Maritime Traffic and the Arctic. In: Pongrácz E., Pavlov V., Hänninen N. (eds) Arctic Marine Sustainability. Springer Polar Sciences. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-28404-6_8

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer Nature Switzerland AG 2020. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Springer Polar Sciences. The final authenticated version is available online at https://doi.org/10.1007/978-3-030-28404-6_8.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-28404-6_8
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022032324639
Tiivistelmä

Abstract

Maritime transportation covers approximately 90% of the global traffic volumes. The global fleet consists of approximately 100,000 diesel ships, around 250 LNG ships, and a smaller number of methanol or even electric ferries. When it comes to maritime transportation, the Arctic sea route is becoming more and more interesting for the shipping industry as it has been estimated that the Northeast Passage can shorten the travelling distance significantly compared to Suez Canal.

Black Carbon (BC) is the second largest contributor to climate change emissions after carbon dioxide (CO₂). BC particles spread out from different sources and the majority of BC emissions are transmitted to the Polar Regions from other parts of the globe. The share of global BC emission from international shipping is estimated to be up to 3% of the global total.

The Northern Sea Route can shorten the travelling distance, but it is important to find out, will the increase of maritime traffic effect the BC emissions in the Arctic. This paper considers how BC from ships’ fuel affects the Arctic. This paper also discusses alternative fuels and emission abatement technologies, which can decrease the emissions from ships and may also affect the BC emissions in the Arctic in the future.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37606]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen