Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

International growth and social media competitiveness of small software firms

Saari, Matti; Kontkanen, Minnie; Arslan, Ahmad; Hurmelinna-Laukkanen, Pia (2020-10-23)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020110288977.pdf (361.7Kt)
nbnfi-fe2020110288977_meta.xml (38.96Kt)
nbnfi-fe2020110288977_solr.xml (28.57Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-030-51995-7_4

Saari, Matti
Kontkanen, Minnie
Arslan, Ahmad
Hurmelinna-Laukkanen, Pia
Springer Nature
23.10.2020

Saari M., Kontkanen M., Arslan A., Hurmelinna-Laukkanen P. (2021) International Growth and Social Media Competitiveness of Small Software Firms. In: Ferreira J.J.M., Teixeira S.J., Rammal H.G. (eds) Technological Innovation and International Competitiveness for Business Growth. Palgrave Studies in Democracy, Innovation, and Entrepreneurship for Growth. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-51995-7_4

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Author(s) 2021. This is an accepted manuscript version of the chapter published as part of the book by Palgrave MacMillan available online at https://doi.org/10.1007/978-3-030-51995-7_4.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-51995-7_4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020110288977
Tiivistelmä

Abstract

The current chapter aims to increase the understanding on how social media as a tool can become a source of competitiveness and enhance international growth of small technology firms operating in software sector. Based on exploratory case studies undertaken in two Finnish software firms, our chapter specifically links international growth to organizational functions and specific social media platforms. We offer insights on how organizational functions like sales and marketing, research and development, customer support, and human resources can efficiently use specific social media platforms to positively influence international growth. Finally, our chapter offers both theoretical and managerial implications.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38821]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen