Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Establishing loyalty from consumers’ CSR perception toward the restaurants offering nutritional information

Rehman, Mohsin Abdur; Park-Poaps, Haesun; Lodhi, Rab Nawaz; Amaad, Hafiz (2021-10-13)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022031824131.pdf (365.6Kt)
nbnfi-fe2022031824131_meta.xml (33.22Kt)
nbnfi-fe2022031824131_solr.xml (26.48Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/15332969.2021.1987612

Rehman, Mohsin Abdur
Park-Poaps, Haesun
Lodhi, Rab Nawaz
Amaad, Hafiz
Informa
13.10.2021

Mohsin Abdur Rehman, Haesun Park-Poaps, Rab Nawaz Lodhi & Hafiz Amaad (2022) Establishing Loyalty from Consumers’ CSR Perception toward the Restaurants Offering Nutritional Information, Services Marketing Quarterly, 43:2, 206-225, DOI: 10.1080/15332969.2021.1987612

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Taylor & Francis Group, LLC. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Services Marketing Quarterly on 13 Oct 2021, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/15332969.2021.1987612.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/15332969.2021.1987612
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022031824131
Tiivistelmä

Abstract

This study investigated the influence of consumers’ corporate social responsibility (CSR) perception of the restaurants that offer nutritional information on their menu on customer satisfaction and loyalty to the restaurants and the mediating roles of brand trust and customer satisfaction in the picture. A SEM technique was used to analyze 360 responses collected from a survey in the US. The findings implicate that brand trust in the restaurant is a major benefit for the restaurants from offering nutritional information, yet customer satisfaction seems to be a necessary condition to establish loyalty at the same time.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen