Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Treat me as a place : on the (onto)ethics of place-responsive pedagogy

Vladimirova, Anna (2022-10-10)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022101461957.pdf (618.9Kt)
nbnfi-fe2022101461957_meta.xml (26.31Kt)
nbnfi-fe2022101461957_solr.xml (23.90Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/00131857.2022.2130755

Vladimirova, Anna
Informa
10.10.2022

Anna Vladimirova (2023) Treat me as a place: On the (onto)ethics of place-responsive pedagogy, Educational Philosophy and Theory, 55:11, 1268-1284, DOI: 10.1080/00131857.2022.2130755

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2022 Philosophy of Education Society of Australasia. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Educational Philosophy and Theory on 10 Oct 2022, available at: http://www.tandfonline.com/10.1080/00131857.2022.2130755.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/00131857.2022.2130755
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022101461957
Tiivistelmä

Abstract

This article engages with new materialist posthumanist philosophy to conceptually approach an ethics of outdoor environmental education with the focus on a pupil’s body. Thinking with place-responsive pedagogy, I aim to extend a conversation toward exploring a child’s body as a place. Place-responsive pedagogy, while it challenges a commonly endorsed child/brain/self/anthropocentrism by paying more attention to a place, its history, and human-nonhuman entanglements, still positions children as intellectual observers (of places) and multisensorial body-mind thinkers. I propose to attend to pupils/their movements as to ontogenetic phenomena. These phenomena necessarily emerge from the surplus of child-place relations. They are intelligent, complex, transmogrifying, attuning with the emerging ecologies, and growing with/from a place. Such conceptualisation disrupts an often-empty rhetoric that ‘humans are part of nature’, offering an account of an (onto)ethics.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen