Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Subject student teachers’ views and their competencies in sustainability education

Yli-Panula, Eija; Jeronen, Eila; Tringham, Maaria; Somervuori, Iiris (2022-02-11)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022090156965.pdf (1.126Mt)
nbnfi-fe2022090156965_meta.xml (36.43Kt)
nbnfi-fe2022090156965_solr.xml (28.33Kt)
Lataukset: 

URL:
http://hdl.handle.net/10138/340235

Yli-Panula, Eija
Jeronen, Eila
Tringham, Maaria
Somervuori, Iiris
Suomen ainedidaktinen tutkimusseura
11.02.2022

Yli-Panula, E., Jeronen, E., Tringham, M., & Somervuori, I. (2022). Subject student teachers’ views and their competencies in sustainability education. In R. Hildén, P. Portaankorva-Koivisto, & T. Mäkipää (Eds.), Aineenopetus ja aiheenopetus (pp. 180–199). Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia, 20. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Kirjoittajat ja Helsingin yliopisto, kasvatustieteellinen tiedekunta.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022090156965
Tiivistelmä

Abstract

This study surveyed Finnish subject student teachers’ views on their competencies in environmental issues in sustainability education (SE). The study questions were as follows: (1) Which competencies were demonstrated in the respondents’ answers concerning the environmental problems that they mentioned?; (2) How do the answers reflect the eight key competencies for SE?; and (3) How do the answers differ between the groups of subjects with respect to the competencies displayed? A qualitative content analysis was carried out by focusing on the respondents’ competencies in SE (n = 138). Of the eight competencies defined by UNESCO, seven were found in the answers. The most common were collaboration, integrated problem solving, and strategic thinking. The least common were the normative, critical, and systems-thinking competencies. While the prevalence of the key competencies mentioned in the answers varied, there was no systematic or thematic difference between the different subject groups. The findings indicate that the practice of cultivating self-reflective competencies in teacher education is important for a future teaching career.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38670]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen