Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pupils’ experiences and perceptions of engagement during the Moving Maths programme

Sneck, Sirpa; Järvelä, Sanna; Syväoja, Heidi; Tammelin, Tuija (2020-12-10)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2022021118647.pdf (770.5Kt)
nbnfi-fe2022021118647_meta.xml (34.23Kt)
nbnfi-fe2022021118647_solr.xml (28.12Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1857816

Sneck, Sirpa
Järvelä, Sanna
Syväoja, Heidi
Tammelin, Tuija
Informa
10.12.2020

Sirpa Sneck, Sanna Järvelä, Heidi Syväoja & Tuija Tammelin (2022) Pupils’ experiences and perceptions of engagement during the Moving Maths programme, Education 3-13, 50:3, 419-434, DOI: 10.1080/03004279.2020.1857816

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Education 3-1 on 10 Dec 2020, available online: https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1857816.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1857816
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022021118647
Tiivistelmä

Abstract

This study investigated pupil experiences and perceptions of two kinds of classroom-based physically active math lessons during the Moving Maths programme in a Finnish primary school context. Qualitative data were gathered in focus group interviews with 16 nine-year-old pupils. Pupils in the group with physically active breaks during math lessons expressed mixed experiences, while pupils in the group with physical activity (PA) integrated into math curriculum experienced increased positive emotional and cognitive engagement. It is concluded that integrating PA into mathematics lessons is a feasible pedagogical method, especially in the form of PA integrated into math curriculum goals.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38638]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen