Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The market dynamics of socially embedded trading

Frank, Kenneth A; Lo, Yun-Jia; Booth, G Geoffrey; Kallunki, Juha-Pekka (2018-10-23)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021090144962.pdf (364.1Kt)
nbnfi-fe2021090144962_meta.xml (32.94Kt)
nbnfi-fe2021090144962_solr.xml (28.81Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1177/1043463118805168

Frank, Kenneth A
Lo, Yun-Jia
Booth, G Geoffrey
Kallunki, Juha-Pekka
SAGE Publications
23.10.2018

Frank, K. A., Lo, Y.-J., Booth, G. G., & Kallunki, J.-P. (2019). The market dynamics of socially embedded trading. Rationality and Society, 31(2), 152–181. https://doi.org/10.1177/1043463118805168

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 SAGE Publications. The final authenticated version is available online at https://doi.org/10.1177/1043463118805168.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1177/1043463118805168
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021090144962
Tiivistelmä

Abstract

Social embeddedness has provided a compelling challenge to neoclassical descriptions of markets. Nevertheless, without a corresponding description of the micro-social forces that counter embeddedness, the description of embeddedness is essentially static, and does not integrate the dual forces of embeddedness and markets. In this study, we identify a sociological force counter to embeddedness residing in third parties whose presence may interrupt socially embedded informal trading partnerships. Using data from the Helsinki Stock Exchange in 1996–1997, we confirm that stock trades are socially embedded in partnerships in which trading persists from week to week and in which prices deviate from immediate trading prices. Importantly, we find that trading partnerships are more likely to be interrupted when prices deviate from immediate trading prices and when third parties are present who trade with one or both members of the partnership. Thus, third parties are a critical sociological force in the embeddedness-market dynamic.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38320]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen