Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A framework for understanding media exposure and post-COVID-19 travel intentions

Seyfi, Siamak; Rastegar, Raymond; Rasoolimanesh, S. Mostafa; Hall, C. Michael (2021-07-20)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021083044593.pdf (185.5Kt)
nbnfi-fe2021083044593_meta.xml (33.22Kt)
nbnfi-fe2021083044593_solr.xml (27.90Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/02508281.2021.1949545

Seyfi, Siamak
Rastegar, Raymond
Rasoolimanesh, S. Mostafa
Hall, C. Michael
Informa
20.07.2021

Siamak Seyfi, Raymond Rastegar, S. Mostafa Rasoolimanesh & C. Michael Hall (2023) A framework for understanding media exposure and post-COVID-19 travel intentions, Tourism Recreation Research, 48:2, 305-310, DOI: 10.1080/02508281.2021.1949545

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Tourism Recreation Research on 20 Jul 2021, available online: https://doi.org/10.1080/02508281.2021.1949545.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/02508281.2021.1949545
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021083044593
Tiivistelmä

Abstract

Risk perceptions associated with the COVID-19 pandemic are significant factors shaping contemporary tourists’ travel behaviour. While the relationship between perceived risk and tourists’ decision-making and behaviour in relation to COVID-19 is already a significant area of tourism research, the role of exposure to media outlets in affecting travel intentions has only seen very limited attention. This is despite the clear importance of media in influencing risk perceptions and travel behaviour in general. This study proposes a framework linking crisis management, healthcare system, solidarity and destination marketing shaped by media exposure to post-pandemic travel intentions. This research lays a foundation for future research on media exposure and tourists’ travel behaviour in times of crisis.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38821]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen