Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Heuristic evaluation of a mobile game developed to help battle the pandemic

Pohjolainen, Sami; Mattila, Juho; Tuovinen, Jarkko; Rajanen, Mikko; Arhippainen, Leena; Alavesa, Paula (2021-12-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021122262991.pdf (627.5Kt)
nbnfi-fe2021122262991_meta.xml (42.36Kt)
nbnfi-fe2021122262991_solr.xml (29.52Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/CoG52621.2021.9619103

Pohjolainen, Sami
Mattila, Juho
Tuovinen, Jarkko
Rajanen, Mikko
Arhippainen, Leena
Alavesa, Paula
Institute of Electrical and Electronics Engineers
07.12.2021

S. Pohjolainen, J. Mattila, J. Tuovinen, M. Rajanen, L. Arhippainen and P. Alavesa, "Heuristic Evaluation of a Mobile Game Developed to Help Battle the Pandemic," 2021 IEEE Conference on Games (CoG), 2021, pp. 1-8, doi: 10.1109/CoG52621.2021.9619103

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/CoG52621.2021.9619103
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021122262991
Tiivistelmä

Abstract

As the COVID-19 storms the globe, there are many efforts to battle it. This paper looks at the development of one such an effort in a form of a mobile game. The game is a 2D arcade game called Unus Terra. It is intended to be entertaining but aims to influence people to partake in social distancing through several mechanics. An early version of the game is evaluated by five usability and user experience experts using heuristics and a few other selected methods. In this paper, we present the results from these evaluations along with our findings from using this type of evaluation method. The use of heuristics is considered from the perspectives of academics and practitioners.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38824]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen