Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The fine line between persuasion and digital addiction

Cemiloglu, Deniz; Naiseh, Mohammad; Catania, Maris; Oinas-Kukkonen, Harri; Ali, Raian (2021-06-23)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021092847274.pdf (268.5Kt)
nbnfi-fe2021092847274_meta.xml (36.01Kt)
nbnfi-fe2021092847274_solr.xml (28.43Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-030-79460-6_23

Cemiloglu, Deniz
Naiseh, Mohammad
Catania, Maris
Oinas-Kukkonen, Harri
Ali, Raian
Springer Nature
23.06.2021

Cemiloglu D., Naiseh M., Catania M., Oinas-Kukkonen H., Ali R. (2021) The Fine Line Between Persuasion and Digital Addiction. In: Ali R., Lugrin B., Charles F. (eds) Persuasive Technology. PERSUASIVE 2021. Lecture Notes in Computer Science, vol 12684. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-79460-6_23

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer Nature Switzerland AG 2021. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Lecture Notes in Computer Science. The final authenticated version is available online at:https://doi.org/10.1007/978-3-030-79460-6_23.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-79460-6_23
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021092847274
Tiivistelmä

Abstract

Digital addiction is becoming a prevalent societal concern and persuasive design techniques used in digital platforms might be accountable also for the development and maintenance of such problematic behavior. This paper theoretically analyses the relationship between persuasive system design principles and digital addiction in light of theories on behavioral and substance-based addictions. The findings suggest that some of the persuasive design principles, in specific contexts, may trigger and expedite digital addiction. The purpose of this paper is to open a discussion around the potential effects of persuasive technology on digital addiction and cater to this risk in the design processes and the persuasive design itself.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen