Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards stakeholder specific visualization of learning paths in software engineering teaching

Bomström, Henri; Sievi-Korte, Outi; Kilamo, Terhi; Systä, Kari; Annanperä, Elina; Kelanti, Markus; Liukkunen, Kari (2021-09-13)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021121661214.pdf (286.2Kt)
nbnfi-fe2021121661214_meta.xml (53.04Kt)
nbnfi-fe2021121661214_solr.xml (30.30Kt)
Lataukset: 

URL:
https://www.sefi.be/wp-content/uploads/2021/12/SEFI49th-Proceedings-final.pdf

Bomström, Henri
Sievi-Korte, Outi
Kilamo, Terhi
Systä, Kari
Annanperä, Elina
Kelanti, Markus
Liukkunen, Kari
Société européenne pour la formation des ingénieurs
13.09.2021

Bomström, Henri; Sievi-Korte, Outi; Kilamo, Terhi; Systä, Kari; Annanperä, Elina; et al. (2021) Towards stakeholder specific visualization of learning paths in software engineering teaching. In Hans-Ulrich Heiß, Hannu-Matti Järvinen, Annette Mayer, Alexandra Schulz (eds.) Proceedings of the SEFI 2021 49th Annual Conference, 13.-16.9. 2021, Berlin, Germany. (pp. 91-100). Société européenne pour la formation des ingénieurs.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 The Authors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021121661214
Tiivistelmä

Abstract

In software engineering and other technology related teaching educators increasingly integrate defacto online tools into coursework. However, the impact of using these tools is not clearly understood. To this end, this research project will provide a visual dashboard with extensive and stakeholderspecific visualizations to serve the diverse needs of different stakeholders, e.g., teachers, teaching assistants, administrative personnel and students.

This paper reports the results of our initial analysis of what kind of views teachers want to take to their courses and what kind of information teachers see as valuable visualizations on learners’ progress. We conducted 17 semi-structured interviews in two universities. The interviews were thematically analysed, giving as results three key themes. The results give a good starting point to create a visual course dashboard. Our study takes a step towards supporting various stakeholders in learning environments through visual means. While the input data, metrics and visualizations are based on the tools used in software engineering courses, we see that several results can be applied to other contexts.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen