Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A foundation for the study of behavior change support systems

Oinas-Kukkonen, Harri (2012-11-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021061436770.pdf (122.3Kt)
nbnfi-fe2021061436770_meta.xml (24.80Kt)
nbnfi-fe2021061436770_solr.xml (27.42Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/s00779-012-0591-5

Oinas-Kukkonen, Harri
Springer Nature
07.11.2012

Oinas-Kukkonen, H. A foundation for the study of behavior change support systems. Pers Ubiquit Comput 17, 1223–1235 (2013). https://doi.org/10.1007/s00779-012-0591-5

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer-Verlag London Limited 2012. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Personal and Ubiquitous Computing. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/s00779-012-0591-5.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/s00779-012-0591-5
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021061436770
Tiivistelmä

Abstract

The emerging ambient persuasive technology looks very promising for many areas of personal and ubiquitous computing. Persuasive applications aim at changing human attitudes or behavior through the power of software designs. This theory-creating article suggests the concept of a behavior change support system (BCSS), whether web-based, mobile, ubiquitous, or more traditional information system to be treated as the core of research into persuasion, influence, nudge, and coercion. This article provides a foundation for studying BCSSs, in which the key constructs are the O/C matrix and the PSD model. It will (1) introduce the archetypes of behavior change via BCSSs, (2) describe the design process for building persuasive BCSSs, and (3) exemplify research into BCSSs through the domain of health interventions. Recognizing the themes put forward in this article will help leverage the full potential of computing for producing behavioral changes.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38582]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen