Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Health education teachers’ contributions to students’ multiliteracy learning

Nygård, Tuula; Hirvonen, Noora; Räisänen, Sari; Korkeamäki, Riitta-Liisa (2021-11-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021120358853.pdf (351.9Kt)
nbnfi-fe2021120358853_meta.xml (35.50Kt)
nbnfi-fe2021120358853_solr.xml (28.12Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/19388071.2021.2008556

Nygård, Tuula
Hirvonen, Noora
Räisänen, Sari
Korkeamäki, Riitta-Liisa
Informa
28.11.2021

Tuula Nygård, Noora Hirvonen, Sari Räisänen & Riitta-Liisa Korkeamäki (2022) Health Education Teachers’ Contributions to Students’ Multiliteracy Learning, Literacy Research and Instruction, 61:4, 402-421, DOI: 10.1080/19388071.2021.2008556

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Literacy Research and Instruction on 28 Nov 2021, available online: https://doi.org/10.1080/19388071.2021.2008556.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/19388071.2021.2008556
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021120358853
Tiivistelmä

Abstract

This article describes how Finnish health education teachers reflect on their views of multiliteracy and the instructional practices they used to implement it. Narrative interviews were conducted among eight junior high school and high school teachers. Nexus analysis was used to guide the analysis on the teachers’ views and practices. The results indicate that the study participants considered the promotion of multiliteracy to be part of their work as a health education teacher and they implemented multiliteracy instruction in diverse ways, such as assigning information-seeking and production tasks, or by creating role-playing games. However, the study revealed tensions between need-based literacy teaching and curriculum-steered multiliteracy promotion as well as common and novel teaching practices. At its best, reflecting on these tensions can serve as a steppingstone toward professional change and development.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen