Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metacognition in collaborative learning

Järvelä, Sanna; Malmberg, Jonna; Sobocinski, Marta; Kirschner, Paul A. (2021-10-09)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2021120759392.pdf (243.2Kt)
nbnfi-fe2021120759392_meta.xml (43.76Kt)
nbnfi-fe2021120759392_solr.xml (29.70Kt)
Lataukset: 

URL:
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-65291-3_15#

Järvelä, Sanna
Malmberg, Jonna
Sobocinski, Marta
Kirschner, Paul A.
International Society of the Learning Sciences
09.10.2021

Järvelä S., Malmberg J., Sobocinski M., Kirschner P.A. (2021) Metacognition in Collaborative Learning. In: Cress U., Rosé C., Wise A.F., Oshima J. (eds) International Handbook of Computer-Supported Collaborative Learning. Computer-Supported Collaborative Learning Series, vol 19. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-65291-3_15

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer Nature Switzerland AG 2021. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in International Handbook of Computer-Supported Collaborative Learning. Computer-Supported Collaborative Learning Series, vol 19. The final authenticated version is available online at https://doi.org/10.1007/978-3-030-65291-3_15.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-65291-3_15
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021120759392
Tiivistelmä

Abstract

Research has shown that metacognition plays a role in collaborative learning. We view metacognition as a central process supporting all modes of regulation (i.e., self-regulation, shared regulation, and co-regulation), as it enables learners to control and adapt their cognition, motivation, emotion, and behavior at both the individual and group levels. Our claim is that metacognitive monitoring and regulation of collaborative learning can help reduce the collaborative/transactive costs in collaboration and, therefore, contributes to success in computer-supported collaborative learning (CSCL). In this chapter, we discuss the role of metacognition in CSCL and broaden the discussion to regulation. Since regulation in CSCL has been studied increasingly, we review the current state of the art in that research and conclude how technological and digital tools could be implemented for studying and supporting metacognition and regulation in CSCL.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen