Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Recruit, retain and report : UK universities’ strategic communication with stakeholders on Twitter

Mogaji, Emmanuel; Watat, Josue Kuika; Olaleye, Sunday Adewale; Ukpabi, Dandison (2021-02-19)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202104079572.pdf (482.2Kt)
nbnfi-fe202104079572_meta.xml (32.63Kt)
nbnfi-fe202104079572_solr.xml (27.84Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1108/978-1-80071-264-520211006

Mogaji, Emmanuel
Watat, Josue Kuika
Olaleye, Sunday Adewale
Ukpabi, Dandison
Emerald
19.02.2021

Mogaji, E., Watat, J.K., Olaleye, S.A. and Ukpabi, D. (2021), "Recruit, Retain and Report: UK Universities’ Strategic Communication with Stakeholders on Twitter", Camilleri, M.A. (Ed.) Strategic Corporate Communication in the Digital Age, Emerald Publishing Limited, Bingley, pp. 89-114. https://doi.org/10.1108/978-1-80071-264-520211006

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Emerald Publishing Limited. This AAM is provided for your own personal use only. It may not be used for resale, reprinting, systematic distribution, emailing, or for any other commercial purpose without the permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1108/978-1-80071-264-520211006
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202104079572
Tiivistelmä

Abstract

Like many other organizations, universities are using social media to engage with their stakeholders as they have varying interests and commitments. This chapter focuses on strategic communication and stakeholder engagement by UK universities on Twitter. It presents a descriptive study about their engagement on Twitter in terms of their followers, number of tweets, etc. In addition, it analyzes the tweets’ content to identify British universities’ communication strategies. Hence, the results revealed a thematic model in the form of an interrelated conceptual theory that comprises three strands of communication: (i) recruiting prospective students, (ii) retaining present students and staff, and (iii) reporting activities and media coverage. This contribution presents implications for university marketing communication managers who are involved in student recruitment and/or in managing relationships with stakeholders.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen