Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unemployment, personality traits, and the use of Facebook does online social support influence continuous use?

Ukpabi, Dandison C.; Olawumi, Olayemi; Balogun, Oluwafemi Samson; Nwachukwu, Chijioke E.; Olaleye, Sunday Adewale; Kolog, Emmanuel Awuni; Agjei, Richard O.; Adusei-Mensah, Frank; Awoniyi, Luqman; Atsa’am, Donald Douglas; Adeyemi, Oluwafikayo (2021-02-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202103258335.pdf (725.5Kt)
nbnfi-fe202103258335_meta.xml (51.54Kt)
nbnfi-fe202103258335_solr.xml (35.65Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4018/ijea.2021010104

Ukpabi, Dandison C.
Olawumi, Olayemi
Balogun, Oluwafemi Samson
Nwachukwu, Chijioke E.
Olaleye, Sunday Adewale
Kolog, Emmanuel Awuni
Agjei, Richard O.
Adusei-Mensah, Frank
Awoniyi, Luqman
Atsa’am, Donald Douglas
Adeyemi, Oluwafikayo
IGI Global
28.02.2021

Ukpabi, D. C., Olawumi, O., Balogun, O. S., Nwachukwu, C. E., Sunday Adewale Olaleye, Kolog, E. A., Agjei, R. O., Adusei-Mensah, F., Awoniyi, L., Atsa’am, D. D., & Adeyemi, O. (2021). Unemployment, Personality Traits, and the Use of Facebook. International Journal of E-Adoption, 13(1), 56–72. https://doi.org/10.4018/ijea.2021010104

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021, IGI Global. Copying or distributing in print or electronic forms without written permission of IGI Global is prohibited.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4018/IJEA.2021010104
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202103258335
Tiivistelmä

Abstract

Different personality traits respond differently to unfavourable life situations. Unemployment can have several negative social, economic, and domestic consequences. Many people use social media for a variety of reasons. The aim of this study is to examine the way different personality traits respond to Facebook in the period of unemployment. Data was obtained from 3,002 unemployed respondents in Nigeria. The study used regression model to analyse the data. Among the five personality traits, results indicated that the relationship between neuroticism and online social support was negative. However, the relationship between online social support and satisfaction was positive. The study highlights several theoretical and practical implications.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38533]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen