Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Young children’s perspectives regarding rough and tumble play : a systematic review

Siklander, Pirkko; Ernst, Julie; Storli, Rune (2020-07-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202102154879.pdf (262.1Kt)
nbnfi-fe202102154879_meta.xml (29.51Kt)
nbnfi-fe202102154879_solr.xml (26.33Kt)
Lataukset: 

URL:
https://jecer.org/wp-content/uploads/2020/12/Siklander-Ernst-Storli-Issue9-2.pdf

Siklander, Pirkko
Ernst, Julie
Storli, Rune
Suomen varhaiskasvatus
01.07.2020

Siklander, Pirkko; Ernst, Julie; Storli, Rune (2020) Young children’s perspectives regarding rough and tumble play : a systematic review. Journal of Early Childhood Education Research; Vol 9(2), p. 551-572. https://jecer.org/wp-content/uploads/2020/12/Siklander-Ernst-Storli-Issue9-2.pdf

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2020 Pirkko Siklander, Julie Ernst, and Rune Storli & Suomen Varhaiskasvatus ry. –Early Childhood Education Association Finland.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202102154879
Tiivistelmä

Abstract

Play types and play environments often are influenced by adults, with children having little agency in organizing their own play. This is particularly illustrated in the context of rough and tumble play (RT), which is a type of play pursued by children, but often discouraged by adults. When adults prohibit RT play, they limit opportunities for children to benefit from the outcomes associated with this form of play. A systematic review of literature was conducted toward understanding children’s perspectives regarding RT play and how children have been included in RT research. The results suggest, despite having several roles in RT research, thereis a noticeable absence of children’s perspectives on RT play. This absence points to a need for research that captures children’s perspectives on specifically RTplay in ways that involve children not just as the subjects of observations, but as active participants with voices, preferences, ideas, and agency.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38549]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen