Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Making project at school as a nexus of practice : from interdisciplinarity to zones of identification

Kuure, Leena; Keisanen, Tiina; Iivari, Netta; Kinnula, Marianne (2020-12-22)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202101121564.pdf (223.9Kt)
nbnfi-fe202101121564_meta.xml (48.50Kt)
nbnfi-fe202101121564_solr.xml (26.42Kt)
Lataukset: 

URL:
https://journal.fi/afinlavk/issue/view/7052

Kuure, Leena
Keisanen, Tiina
Iivari, Netta
Kinnula, Marianne
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
22.12.2020

Grasz, S., T. Keisanen, F. Olo!, M. Rauniomaa, I. Rautiainen & M. Siromaa (toim.) 2020. Menetelmällisiä käänteitä soveltavassa kielentutkimuksessa – Methodological Turns in Applied Language Studies. AFin-LAn vuosikirja 2020. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja n:o 78. Jyväskylä. s. 137–154.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Authors 2020.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202101121564
Tiivistelmä

Abstract

Despite an abundance of research on collaboration between participants with different disciplinary backgrounds, there is less research available on researchers’ reflections on their working process. This study sheds light on the interdisciplinary work of a research group in the context of a Making project involving design and digital fabrication at school. Nexus analysis is used as a research strategy. The research material includes researchers’ reflective writing, a video recording of their group discussion and their participatory observations throughout their longstanding collaboration surrounding the short-term Making project. The findings highlight the diversity and roles of the key social actors, and how their historical bodies and discourses in place related to doing research in academia are relevant for the actual Making project at school. The study provides implications for methodological development, interdisciplinary work and for carrying out projects with participants beyond university.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen