Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The value of long-term co-innovation relationships : experiential approach

Lehtimäki, Tuula; Komulainen, Hanna; Oinonen, Minna; Salo, Jari (2018-04-02)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020052538985.pdf (483.5Kt)
nbnfi-fe2020052538985_meta.xml (35.52Kt)
nbnfi-fe2020052538985_solr.xml (31.01Kt)
Lataukset: 

URL:
https://dx.doi.org/10.1504/IJBIR.2018.091078

Lehtimäki, Tuula
Komulainen, Hanna
Oinonen, Minna
Salo, Jari
Inderscience
02.04.2018

Lehtimäki, T., Komulainen, H., Oinonen, M., Salo, J., The value of long-term co-innovation relationships : experiential approach, International Journal of Business Innovation and Research, 2018 Vol.16 No.1, pp.1-23. https://dx.doi.org/10.1504/IJBIR.2018.091078

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 Inderscience Publishers. Available online: https://dx.doi.org/10.1504/IJBIR.2018.091078.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJBIR.2018.091078
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020052538985
Tiivistelmä

Abstract

Co-innovation often occurs in trustful long-term relationships when a fruitful match is found. Evaluating the value of those relationships is difficult but necessary for their management. Discussions of business-to-business relationship value have been revolving more around utilitarian elements even though experiential value aspects have gained increasing research interest. Here, the concept of experiential value is applied to understand the value of long-term co-innovation relationships. An exploratory case study of such a relationship between a supplier, its customer, and a university was built on in-depth interviews with key informants from each party. The study provides a multi-level framework of experiential value in the context of co-innovation relationships that encompasses the subjective, temporal, and contextual aspects of value as well as personal relationships and projects as devices that transfer individuals’ value experiences between individuals and organisations, and through time. This study contributes to relationship value and co-innovation research by elaborating on the experiential aspects of relationship value.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • The social impact of the Nokia-Elcoteq business relationship : examining the consequences of legitimating relationship norms 

    Ojansivu, Ilkka; Laari-Salmela, Sari; Hermes, Jan
    Journal of business research (Elsevier, 20.05.2022)
  • Problems in peer relationships and low engagement in romantic relationships in preterm born adolescents: effects of maternal warmth in early childhood 

    Bilgin, Ayten; Wolke, Dieter; Trower, Hayley; Baumann, Nicole; Räikkönen, Katri; Heinonen, Kati; Kajantie, Eero; Schnitzlein, Daniel; Lemola, Sakari
    European child and adolescent psychiatry (Springer, 16.03.2024)
  • Towards modelling of human relationships : nonlinear dynamical systems in relationships 

    Safarov, Ildar
    Acta Universitatis Ouluensis. E, Scientiae rerum socialium : 104 (University of Oulu, 11.08.2009)
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen