Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Defining one product data for a product

Silvola, Risto; Tolonen, Arto; Härkönen, Janne; Haapasalo, Harri; Männistö, Tarja (2019-04-16)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019081524257.pdf (1.375Mt)
nbnfi-fe2019081524257_meta.xml (35.70Kt)
nbnfi-fe2019081524257_solr.xml (27.07Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJBIS.2019.099308

Silvola, Risto
Tolonen, Arto
Härkönen, Janne
Haapasalo, Harri
Männistö, Tarja
Inderscience
16.04.2019

Silvola, R., Tolonen, A., Harkonen, J., Haapasalo, H. and Männistö, T (2019) Defining one product data for a product. International journal of business information systems, 30 (4), 489. doi:10.1504/IJBIS.2019.099308

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Copyright © 2019 Inderscience Enterprises Ltd.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJBIS.2019.099308
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019081524257
Tiivistelmä

Abstract

The growing importance of product data management and master data necessitate companies to have practices for deriving product master data from their corporate strategy. Business drivers need to be understood from the perspective of corporate strategy to capture product master data in relevant systems in a straightforward manner. Ideally master data is created only once and used through the life-cycle of the product. This study clarifies the foundations for determining one product data from corporate strategy. Data definitions are analysed to understand its linkages to business drivers, whereas main business processes are used to support categorisation. The practices of three companies are analysed to understand how business drivers for new products impact product data requirements. The results highlight the importance of business drivers in defining one product data based on the product master data, business-process related product data and IT systems over the product life-cycle.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen