Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobilizing change in an industry network for commercializing a sustainable innovation

Keränen, Outi; Lehtimäki, Tuula; Komulainen, Hanna; Ulkuniemi, Pauliina (2020-08-08)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020111189938.pdf (332.0Kt)
nbnfi-fe2020111189938_meta.xml (35.96Kt)
nbnfi-fe2020111189938_solr.xml (26.06Kt)
Lataukset: 

URL:
https://www.imp2020.se/log-in/full-papersgd7wwp/sustainibility-imm-si/

Keränen, Outi
Lehtimäki, Tuula
Komulainen, Hanna
Ulkuniemi, Pauliina
Örebro University
08.08.2020

Keränen, Outi; Lehtimäki, Tuula; Komulainen, Hanna; Ulkuniemi, Pauliina (2020) Mobilizing change in an industry network for commercializing a sustainable innovation. In: Proceedings of the the 36th Annual IMP Conference, September 3-4. 2020. Virtual conference. https://www.imp2020.se/wp-content/uploads/2020/08/Mobilizing-change-in-an-industry-network-for-commercializing-a-sustainable-innovation.pdf

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Authors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111189938
Tiivistelmä

Abstract

The development and diffusion of sustainable innovations are of interest to variety of actors, including actors from both public and private sectors. However, the mobilization of change in industry networks that can facilitate the commercialization of such innovations has remained an under-researched area. Therefore, this study examines what triggers the change in existing industry networks that facilitates the commercialization of a sustainable innovation. Qualitative research methods are employed to explore the research phenomenon of interest in the empirical context of food packaging, for which a new bio-based biodegradable plastic packaging material is introduced. As a result, this study identifies first-, second- and third-phase triggers that first create the emerging and then the growing market for the sustainable innovation. A multitude of connections exists between these triggers, but structural triggers in the first phase and agency triggers in the second phase are critical in making the transition to happen and new practices to emerge.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen