Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Customer value framework and recommendation intention : the moderating role of customer characteristics in an online travel community

Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki; Olaleye, Sunday; Mogaji, Emmanuel (2019-12-19)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202001162362.pdf (248.1Kt)
nbnfi-fe202001162362_meta.xml (32.73Kt)
nbnfi-fe202001162362_solr.xml (27.44Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_4

Ukpabi, Dandison
Karjaluoto, Heikki
Olaleye, Sunday
Mogaji, Emmanuel
Springer Nature
19.12.2019

Ukpabi D.C., Karjaluoto H., Olaleye S., Mogaji E. (2020) Customer Value Framework and Recommendation Intention: The Moderating Role of Customer Characteristics in an Online Travel Community. In: Neidhardt J., Wörndl W. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2020. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_4

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Springer Nature Switzerland AG 2020. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Information and Communication Technologies in Tourism 2020. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_4.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001162362
Tiivistelmä

Abstract

The aim of this study was to develop and test a model that examined the interactions among the customer value framework, recommendation intention and customer characteristics in an online travel community (OTC). Data were obtained using Amazon Mechanical Turk from 251 members of an OTC as a sample. The partial least squares method was used to analyse the data. We found that all the variables of the customer value framework, including functional value, hedonic value and social value, were positively related to recommendation intention. In addition, using multi-group analyses, the study found differences between how different customer segments perceive each of the value dimensions and their effect on recommendation intention. Theoretical and managerial implications are offered.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen