Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Authentic encountering of others and learning through media‐based public discussion : a phenomenological analysis

Kekki, Minna-Kerttu (2020-01-25)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202002044400.pdf (434.2Kt)
nbnfi-fe202002044400_meta.xml (23.93Kt)
nbnfi-fe202002044400_solr.xml (25.79Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1111/1467-9752.12405

Kekki, Minna-Kerttu
John Wiley & Sons
25.01.2020

Kekki, M.‐K. (2020), Authentic Encountering of Others and Learning through Media‐Based Public Discussion: A Phenomenological Analysis. Journal of Philosophy of Education, 54: 507-520. doi:10.1111/1467-9752.12405

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2020 The Philosophy of Education Society of Great Britain. This is the peer reviewed version of the following article: KEKKI, M.‐K. (2020), Authentic Encountering of Others and Learning through Media‐Based Public Discussion: A Phenomenological Analysis. Journal of Philosophy of Education, which has been published in final form at https://doi.org/10.1111/1467-9752.12405. This article may be used for non-commercial purposes in accordance with Wiley Terms and Conditions for Self-Archiving.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1111/1467-9752.12405
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002044400
Tiivistelmä

Abstract

In challenging the media‐pessimistic phenomenological analyses provided by Hubert Dreyfus and Tanja Staehler, I argue that such analyses have misinterpreted phenomenological theory and have resulted in fallacious arguments. I show that phenomenological theory, as it relates to what constitutes our social experiences, indicates that the core of encountering others is the same in both physical presence and through the media. It is the other’s expressions and not the presence of their physical bodies that is central. Based on the phenomenological analyses of Husserl and Stein, I conclude that there is no reason why even advanced learning should not be possible via media‐based public discussion.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38824]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen