Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Usable usability heuristics for game developers

Mylly, Sami; Rajanen, Mikko; Iivari, Netta (2019-08-30)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202001273470.pdf (244Kt)
nbnfi-fe202001273470_meta.xml (30.39Kt)
nbnfi-fe202001273470_solr.xml (25.07Kt)
Lataukset: 

URL:
https://aisel.aisnet.org/isd2014/proceedings2019/NewMedia/4/

Mylly, Sami
Rajanen, Mikko
Iivari, Netta
Information Systems Development
30.08.2019

Mylly, S., Rajanen, M. & Iivari, N. (2019). Usable Usability Heuristics for Game Developers. In A. Siarheyeva, C. Barry, M. Lang, H. Linger, & C. Schneider (Eds.), Information Systems Development: Information Systems Beyond 2020 (ISD2019 Proceedings). Toulon, France: ISEN Yncréa Méditerranée.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Authors 2019.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001273470
Tiivistelmä

Abstract

Human Computer Interaction (HCI) research has provided many processes and methods for ensuring good usability during software development. The importance of usability in games has been acknowledged. However, there is a lack of research examining usability activities during actual game development and the suitability of different usability methods for different phases of game development. Game development industry, although growing fast and already including certain large and successful companies, consists of a huge number of small-to-medium-sized enterprises and start-ups. For these companies, practical, developer-oriented tools for ensuring game usability are needed, as these companies do not have resources for hiring usability specialists for taking care of usability. This paper reviews the concept of game usability and existing research on usability methods for game development as well as proposes of set of usable usability heuristics as a practical, developer-oriented tool to be used during the game development process.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen