Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Increasing intention to adopt green IS with persuasive systems design : case JouleBug mobile application

Shevchuk, Nataliya; Oinas-Kukkonen, Harri (2019-12-10)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020113097413.pdf (240.4Kt)
nbnfi-fe2020113097413_meta.xml (44.39Kt)
nbnfi-fe2020113097413_solr.xml (27.96Kt)
Lataukset: 

URL:
https://aisel.aisnet.org/isd2014/proceedings2019/ISDMethodologies/11/

Shevchuk, Nataliya
Oinas-Kukkonen, Harri
The Association for Information Systems (AIS)
10.12.2019

Shevchuk, N. & Oinas-Kukkonen, H. (2019). Increasing Intention to Adopt Green IS with Persuasive Systems Design: Case JouleBug Mobile Application. In A. Siarheyeva, C. Barry, M. Lang, H. Linger, & C. Schneider (Eds.), Information Systems Development: Information Systems Beyond 2020 (ISD2019 Proceedings). Toulon, France: ISEN Yncréa Méditerranée.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© AIS 2020. Self-archived here with the permission by the publisher. Version of Record can be found online here: https://aisel.aisnet.org/isd2014/proceedings2019/ISDMethodologies/11/.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020113097413
Tiivistelmä

Abstract

Growing importance of sustainability resulted in increasing interest in ecologically related issues in Information Systems (IS) research. Ubiquitous technology unavoidably influences people’s lives. Among other tools, persuasive systems have been used to evoke behavioral change to reach desired outcomes, e.g. increased consumer loyalty, higher health awareness, or sustainable behaviors. This paper examines how perceived persuasiveness and attitude towards IS encourage intention to adopt Green IS. To test these influences, we construct a research model and conduct a survey, based on a mobile application JouleBug, a social digital platform for engaging in sustainable behavior. Overall, the results of the PLS-SEM analysis support that both perceived persuasiveness and attitude statistically significantly impact intention to adopt Green IS, whereas perceived persuasiveness is influenced by primary task support, and attitude is influenced by social affirmation and perceived effectiveness, meanwhile, dialogue support influences both primary task support and social support.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen