Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lukiolaisten kokemuksia geomedian käytöstä tutkivassa oppimisessa

Anunti, Henna; Vuopala, Essi; Rusanen, Jarmo (2018-09-20)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202003067585.pdf (582.3Kt)
nbnfi-fe202003067585_meta.xml (31.11Kt)
nbnfi-fe202003067585_solr.xml (27.40Kt)
Lataukset: 

URL:
https://terra.journal.fi/article/view/75119

Anunti, Henna
Vuopala, Essi
Rusanen, Jarmo
Suomen maantieteellinen seura
20.09.2018

Anunti, T., Vuopala, E. & Rusanen, J. (2018). Lukiolaisten kokemuksia geomedian käytöstä tutkivassa oppimisessa. Terra 130: 1, 17-32. https://terra.journal.fi/article/view/75119

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 Anunti, Vuopala & Rusanen sekä Suomen Maantieteellinen Seura.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003067585
Tiivistelmä

Abstract

The Finnish national curricula for basic and upper secondary education emphasize students’ ability to understand, analyse and present geographical information by using geomedia. The term “geomedia” refers to the varied use of maps, geographical information systems, diagrams, images, videos, literary sources, media, oral presentations, and other methods of presenting geographical data. In this case study, we examine high-school students’ (N = 75) understanding of geomedia as a concept and their experiences of using geomedia in problem-based learning. The results indicate that the concept of geomedia is not well known. Students primarily utilized digital geomedia, such as web material, digital images and videos, as sources of geographical information. How accessible the geomedia is, the students’ ICT and language skills, and guidance from the teacher were the main criteria that students mentioned they use when selecting geomedia for studying purposes. The results provide teachers and educators with new information about the current state of the use of geomedia in a high school context, and also about the factors that affect the use of geomedia.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen