Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Institutional logics as inhibitors or levers? : the case of mobile payments in Finland

Riikkinen, Mikko; Lähteenmäki, Ilkka; Nätti, Satu (2018-12-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019032610055.pdf (905.9Kt)
nbnfi-fe2019032610055_meta.xml (29.84Kt)
nbnfi-fe2019032610055_solr.xml (25.73Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4324/9781351174466-10

Riikkinen, Mikko
Lähteenmäki, Ilkka
Nätti, Satu
Routledge
21.12.2018

Rikkinen, M., Lähteenmäki, I & Nätti, S. (2019). Institutional logics as inhibitors or levers? The case of mobile payments in Finland. In A. Shaikh & H. Karjaluoto (Eds.), Marketing and Mobile Financial Services: A Global Perspective on Digital Banking Consumer Behaviour (pp. 200-224). London: Routledge.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019 Informa UK Limited. This is an Accepted Manuscript of a book chapter published by Routledge in Marketing and Mobile Financial Services: A Global Perspective on Digital Banking Consumer Behaviour on 21 December 2018, available online: https://www.routledge.com/Marketing-and-Mobile-Financial-Services-A-Global-Perspective-on-Digital/Shaikh-Karjaluoto/p/book/9780815386940.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4324/9781351174466-10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019032610055
Tiivistelmä

Abstract

This chapter aims to explore what kind of institutional barriers companies must overcome in order to innovate a new mobile payment service. A qualitative case study of mobile payment development in Finnish financial sector is applied to explore institutional factors affecting innovation in payment services. Major findings suggest that the institutional factors (cultural-cognitive, normative, and regulative) affect innovation of mobile payment services in highly institutionalized settings. In addition to defining those barriers, in this study we find that start-ups can use institutional barriers of traditional incumbents as levers for their own innovations.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen