Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fuel consumption analysis of driven trips with respect to route choice

Gilman, Ekaterina; Tamminen, Satu; Keskinarkaus, Anja; Anagnostopoulos, Theodoros; Su, Xiang; Pirttikangas, Susanna; Riekki, Jukka (2020-05-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020060340294.pdf (1.162Mt)
nbnfi-fe2020060340294_meta.xml (47.09Kt)
nbnfi-fe2020060340294_solr.xml (36.95Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/ICDEW49219.2020.000-9

Gilman, Ekaterina
Tamminen, Satu
Keskinarkaus, Anja
Anagnostopoulos, Theodoros
Su, Xiang
Pirttikangas, Susanna
Riekki, Jukka
Institute of Electrical and Electronics Engineers
15.05.2020

E. Gilman et al., "Fuel consumption analysis of driven trips with respect to route choice," 2020 IEEE 36th International Conference on Data Engineering Workshops (ICDEW), Dallas, TX, USA, 2020, pp. 40-47, doi: 10.1109/ICDEW49219.2020.000-9

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2020 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/ICDEW49219.2020.000-9
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020060340294
Tiivistelmä

Abstract

Advances in technology equip traffic domain with instruments to gather and analyse data for safe and fuel-efficient traveling. In this article, we elaborate on the effects that taxi drivers’ route selection has on fuel efficiency. For this purpose, we fuse real driving behaviour data from taxi cabs, weather, digital map, and traffic situation information to gain understanding of how the routes are selected and what are the effects in terms of fuel-efficiency. Analysis of actually driven trips and their quickest and shortest counterparts is conducted to find out the fuel-efficiency consequences on route selection. The judgments are used for developing a fuel-consumption model, exploring further the route characteristics and external factors affecting fuel consumption.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38549]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen