Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A literature review of the practice of educating children about technology making

Ventä-Olkkonen, Leena; Hartikainen, Heidi; Norouzi, Behnaz; Iivari, Netta; Kinnula, Marianne (2019-08-23)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202001202604.pdf (497.5Kt)
nbnfi-fe202001202604_meta.xml (50.05Kt)
nbnfi-fe202001202604_solr.xml (33.48Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-030-29381-9_27

Ventä-Olkkonen, Leena
Hartikainen, Heidi
Norouzi, Behnaz
Iivari, Netta
Kinnula, Marianne
Springer Nature
23.08.2019

Ventä-Olkkonen L., Hartikainen H., Norouzi B., Iivari N., Kinnula M. (2019) A Literature Review of the Practice of Educating Children About Technology Making. In: Lamas D., Loizides F., Nacke L., Petrie H., Winckler M., Zaphiris P. (eds) Human-Computer Interaction – INTERACT 2019. INTERACT 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11746. Springer, Cham

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© IFIP International Federation for Information Processing 2019. This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Human-Computer Interaction – INTERACT 2019 17th IFIP TC 13 International Conference, Paphos, Cyprus, September 2–6, 2019. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/978-3-030-29381-9_27.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-29381-9_27
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001202604
Tiivistelmä

Abstract

Inspired by the Maker Movement and attempts of integrating Making into formal education of children, we have examined how practice-oriented the research on Making and education is in Child-Computer Interaction field. Our results show that despite the growing interest practice-orientation is still weak. Making efforts rarely aim for longitudinal durable patterns and practices even though practice-driven research has started to gain prominence in the whole Human-Computer Interaction field. General ideas of what Making integrated with education can be and should be seem to be well shared among practitioners, however. We demonstrate what aspects should be considered when doing practice-oriented Making research and point out gaps in our current understanding of the practice. We also provide guidelines for how to study Making in order to develop sustainable practices.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen