Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of visual realism and moving detail on cybersickness

Pouke, Matti; Tiiro, Arttu; LaValle, Steven M.; Ojala, Timo (2018-08-30)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020042119522.pdf (943.2Kt)
nbnfi-fe2020042119522_meta.xml (34.21Kt)
nbnfi-fe2020042119522_solr.xml (24.24Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/VR.2018.8446078

Pouke, Matti
Tiiro, Arttu
LaValle, Steven M.
Ojala, Timo
Institute of Electrical and Electronics Engineers
30.08.2018

M. Pouke, A. Tiiro, S. M. LaValle and T. Ojala, "Effects of Visual Realism and Moving Detail on Cybersickness," 2018 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR), Reutlingen, 2018, pp. 665-666, https://doi.org/10.1109/VR.2018.8446078

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/VR.2018.8446078
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020042119522
Tiivistelmä

Abstract

In this study we compare two conditions of visual detail — modern graphics and detail reduction through cel-shading — in experiencing Cybersickness during virtual movement along a preprogrammed path within a scene depicting a real-world outdoor museum viewed with Oculus CV1. The Cybersickness experience was quantified with the Fast-Motion-Sickness (FMS) scale and the Simulator Sickness Questionnaire (SSQ). We found weak evidence for realistic graphics being more sickness-inducing. Also, FMS scores peaked whenever a participant was entering a building.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen