Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stepping out of the classroom : anticipated user experiences of web-based mirror world like virtual campus

Pakanen, Minna; Alavesa, Paula; Arhippainen, Leena; Ojala, Timo (2020-05-31)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020061242964.pdf (3.748Mt)
nbnfi-fe2020061242964_meta.xml (34.37Kt)
nbnfi-fe2020061242964_solr.xml (29.56Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4018/ijvple.2020010101

Pakanen, Minna
Alavesa, Paula
Arhippainen, Leena
Ojala, Timo
IGI Global
31.05.2020

Pakanen, M., Alavesa, P., Arhippainen, L., & Ojala, T. (2020). Stepping Out of the Classroom. International Journal of Virtual and Personal Learning Environments, 10(1), 1–23. https://doi.org/10.4018/ijvple.2020010101

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2020, IGI Global. Copying or distributing in print or electronic forms without written permission of IGI Global is prohibited.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4018/IJVPLE.2020010101
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020061242964
Tiivistelmä

Abstract

While three-dimensional virtual learning environments have attracted plenty of research interest, mirror-world-like virtual campuses have been used mainly for virtual tours, promotions, or for simulation purposes. In this article, the authors investigate the use of geographically accurate mirror-world-like virtual campus models as an interactive learning environment. The initial prototype of the virtual campus covers about 2,300 m2 of a university campus and contains basic pedagogical, communicational, and content creation functionalities. A qualitative study with 14 participants explored their anticipated user experiences as well as their needs for the services and functionalities of the virtual campus. The findings suggest that a more profound link of reality and virtuality than just mirroring physical spaces in the virtual realm is needed. A hybrid reality approach is required to foster social community building and collaboration, 3D space design, and service integration. Finally, stepping out of the classroom introduces privacy issues that should be considered carefully.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen