Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Business relationships in the industrial network literature : three approaches and their underlying assumptions

Ojansivu, Ilkka; Hermes, Jan; Laari-Salmela, Sari (2020-02-05)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2020052538855.pdf (1.515Mt)
nbnfi-fe2020052538855_meta.xml (32.26Kt)
nbnfi-fe2020052538855_solr.xml (26.38Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.11.016

Ojansivu, Ilkka
Hermes, Jan
Laari-Salmela, Sari
Elsevier
05.02.2020

Ojansivu, I., Hermes, J., & Laari-Salmela, S. (2020). Business relationships in the industrial network literature: Three approaches and their underlying assumptions. Industrial Marketing Management, 87, 181–195. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.11.016

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2020. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http:/creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.11.016
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020052538855
Tiivistelmä

Abstract

The industrial network literature contains underlying assumptions about the nature of business relationships. We use change as a vehicle to unearth these assumptions and conduct a systematic review of change in business relationships in the industrial network literature. We identify three approaches to business relationships: agency, structure and practice. Our research contributes to the industrial network literature by explicating how change in business relationships is derived implicitly from what people do, the surrounding structures, or the logic underlying their action. This research helps provide construct clarity by elaborating the key assumptions and key constructs of the three approaches as well their implications for business relationships research.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37606]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen