Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Findings and views on occupational safety and health teaching at universities

Lindholm, Maria; Väyrynen, Seppo; Reiman, Arto (2019-12-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202003188366.pdf (488.6Kt)
nbnfi-fe202003188366_meta.xml (32.20Kt)
nbnfi-fe202003188366_solr.xml (28.54Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.3233/WOR-193030

Lindholm, Maria
Väyrynen, Seppo
Reiman, Arto
IOS Press
28.12.2019

Maria Lindholm, Seppo Väyrynen, & Arto Reiman. (2019). Findings and views on occupational safety and health teaching at universities. Work, 64(4), 685–695. https://doi.org/10.3233/WOR-193030

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019 – IOS Press and the authors. All rights reserved.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.3233/WOR-193030
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003188366
Tiivistelmä

Abstract

Background:Young employees have often poorer occupational safety and health (OSH) skills and knowledge than older employees. Efforts should be made at different educational levels to strengthen young employees’ OSH skills and knowledge.

Objective:To analyze OSH perceptions and attitudes among university students and to examine OSH professionals’ views on OSH teaching.

Methods:This explorative study employs an iterative multi-method approach, including a paired comparison questionnaire for university students (N = 104) and OSH professionals (N = 40), an OSH questionnaire for university students (N = 130) and a Delphi survey for OSH professionals (N = 26).

Results:OSH perceptions and attitudes were found to vary widely among the students and some expressed somewhat stereotypical views about OSH. The results confirm the need to improve OSH education. To that end, the study reports concrete practical ideas from OSH professionals.

Conclusions:The findings confirm the need to augment both the quality and quantity of OSH teaching at university level. Ideas are presented for future OSH teaching, along with recommendations for future studies.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen