Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cognitive and socio-emotional interaction in collaborative learning : exploring fluctuations in students’ participation

Isohätälä, Jaana; Näykki, Piia; Järvelä, Sanna (2019-06-03)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019111538364.pdf (640.1Kt)
nbnfi-fe2019111538364_meta.xml (30.06Kt)
nbnfi-fe2019111538364_solr.xml (27.91Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1623310

Isohätälä, Jaana
Näykki, Piia
Järvelä, Sanna
Informa
03.06.2019

Jaana Isohätälä, Piia Näykki & Sanna Järvelä (2020) Cognitive and Socio-Emotional Interaction in Collaborative Learning: Exploring Fluctuations in Students’ Participation, Scandinavian Journal of Educational Research, 64:6, 831-851, DOI: 10.1080/00313831.2019.1623310

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Scandinavian Journal of Educational Research on 03 Jun 2019, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/00313831.2019.1623310.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1623310
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111538364
Tiivistelmä

Abstract

Collaborative learning involves fluctuations in how students participate in social interaction and how they engage in interactions that are cognitive (e.g., sharing knowledge, monitoring learning) and more socio-emotional (e.g., encouragement, positive appraisal) in nature. Few studies have investigated how participation in social interaction fluctuates in relation to these varying types of interaction. The aim of this process-oriented study was to explore how actively students participated in cognitive and socio-emotional interactions and what characterized the moments when participation changed during transitions between the types of interaction. The qualitative analysis focused on video-recorded collaborative learning of six groups of student teachers (N = 24). We found that socio-emotional interaction involved more active participation than cognitive interaction. Changes in participation during transitions between types of interaction were characterized by shifts between domain-focused and metacognitive activities. Implications for supporting and studying productive social interaction in collaborative learning are discussed.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen