Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Building up a firm’s commercialisation competence : from product concept to the first reference

Aarikka-Stenroos, Leena; Lehtimäki, Tuula (2013-05-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe20201223102746.pdf (400.7Kt)
nbnfi-fe20201223102746_meta.xml (28.14Kt)
nbnfi-fe20201223102746_solr.xml (29.98Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/ijtmkt.2013.054081

Aarikka-Stenroos, Leena
Lehtimäki, Tuula
Inderscience
15.05.2013

Stenroos, L. A., & Lehtimäki, T. (2013). Building up a firm’s commercialisation competence: from product concept to the first reference. International Journal of Technology Marketing, 8(2), 177. https://doi.org/10.1504/ijtmkt.2013.054081

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2013 Inderscience Publishers. The final authenticated version is available online at https://doi.org/10.1504/ijtmkt.2013.054081.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJTMKT.2013.054081
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201223102746
Tiivistelmä

Abstract

This study examines the build-up of commercialisation competence when a firm moves from concept development to the first customer reference. During this period, substantial learning on commercialisation occurs as the firm develops an understanding of the fit between the business environment and the new product, which helps the firm improve its strategic marketing decisions. This process builds the innovator firm’s commercialisation competence which makes it possible for the firm to succeed in acquiring the first reference. The study draws on the literature on innovation management concerning innovation competence, commercialisation of innovations, and reference marketing. Employing qualitative multiple case analysis, this study generates a dynamic model for commercialisation competence build-up and identifies strategic marketing, market preparation/creation and sales creation as key competence groups for commercialisation with a total of 14 sub-competences. The developed framework serves as a managerial tool to determine critical steps in commercialisation and the required commercialisation competences.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen