Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Capturing the dynamic and cyclical nature of regulation : methodological progress in understanding socially shared regulation in learning

Järvelä, Sanna; Järvenoja, Hanna; Malmberg, Jonna (2019-11-25)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202002216174.pdf (453.2Kt)
nbnfi-fe202002216174_meta.xml (32.01Kt)
nbnfi-fe202002216174_solr.xml (32.40Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/s11412-019-09313-2

Järvelä, Sanna
Järvenoja, Hanna
Malmberg, Jonna
Springer Nature
25.11.2019

Järvelä, S., Järvenoja, H. & Malmberg, J. Capturing the dynamic and cyclical nature of regulation: Methodological Progress in understanding socially shared regulation in learning. Intern. J. Comput.-Support. Collab. Learn 14, 425–441 (2019). https://doi.org/10.1007/s11412-019-09313-2

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Author(s) 2019. This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons license, and indicate if changes were made.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/s11412-019-09313-2
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002216174
Tiivistelmä

Abstract

Self-regulation is critical for successful learning, and socially shared regulation contributes to productive collaborative learning. The problem is that the psychological processes at the foundation of regulation are invisible and, thus, very challenging to understand, support, and influence. The aim of this paper is to review the progress in socially shared regulation research data collection methods for trying to understand the complex process of regulation in the social learning context, for example, collaborative learning and computer-supported collaborative learning. We highlight the importance of tracing the sequential and temporal characteristics of regulation in learning by focusing on data for individual- and group-level shared regulatory activities that use technological research tools and by gathering in-situ data about students’ challenges that provoke regulation of learning. We explain how we understand regulation in a social context, argue why methodological progress is needed, and review the progress made in researching regulation of learning.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen