Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Empowered to make a change : guidelines for empowering the young generation in and through digital technology design

Kinnula, Marianne; Iivari, Netta (2019-05-28)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019082825831.pdf (531.9Kt)
nbnfi-fe2019082825831_meta.xml (27.30Kt)
nbnfi-fe2019082825831_solr.xml (28.23Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1145/3335055.3335071

Kinnula, Marianne
Iivari, Netta
Association for Computing Machinery
28.05.2019

Marianne Kinnula and Netta Iivari. 2019. Empowered to Make a Change – Guidelines for Empowering the Young Generation in and through Digital Technology Design. In Proceedings of FabLearn Europe Conference (FABLEARN EUROPE’19). ACM, New York, NY, USA, 9 pages. https://doi.org/10.1145/3335055.3335071

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Copyright held by the owner/author(s). Publication rights licensed to ACM. This is the author's version of the work. It is posted here for your personal use. Not for redistribution. The definitive Version of Record was published in Proceedings of the FabLearn Europe 2019 Conference (FabLearn Europe '19), https://doi.org/10.1145/3335055.3335071.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1145/3335055.3335071
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019082825831
Tiivistelmä

Abstract

This paper scrutinizes how children can be empowered to make a change through acquiring skills in digital technology design. We propose a framework that integrates theoretical understanding from literature on nexus analysis, values, and value as well as empowerment and genuine participation of children, and a related tool for educators and researchers advocating empowerment and inclusion. They should benefit from this tool when planning, analyzing, and evaluating their projects. We argue that the tool is useful beyond studies with children and can be used as a practical tool when planning and implementing digital technology design projects with any group of people and as a theoretical tool when studying such endeavors, especially when working with vulnerable or underserved participants.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen