Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Girls’ choice : why won’t they pick it?

Vainionpää, Fanny; Kinnula, Marianne; Iivari, Netta; Molin-Juustila, Tonja (2019-06-08)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019080723619.pdf (408.3Kt)
nbnfi-fe2019080723619_meta.xml (32.79Kt)
nbnfi-fe2019080723619_solr.xml (26.36Kt)
Lataukset: 

URL:
https://aisel.aisnet.org/ecis2019_rp/31

Vainionpää, Fanny
Kinnula, Marianne
Iivari, Netta
Molin-Juustila, Tonja
Association for Information Systems
08.06.2019

Vainionpää, Fanny; Kinnula, Marianne; Iivari, Netta; and Molin-Juustila, Tonja, (2019). "GIRLS’ CHOICE - HY WON’T THEYPICK IT?". In Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems ECIS), Stockholm & Uppsala, Sweden, June8-14, 2019. ISBN 978-1-7336325-0-8 Research Papers.https://aisel.aisnet.org/ecis2019_rp/31

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018 The Author.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019080723619
Tiivistelmä

Abstract

The low number of women in the Information Technology (IT) field is a concern of European Information Systems (IS) research, among other disciplines. Despite a vast body of research generated during decades, the problem persists. That is a challenge for the society and detrimental from the viewpoint of IS workforce. It is an issue that needs attention from IS education as well. This narrative literature review aims at offering a fresh perspective on this old yet current topic by inquiring what seems to affect whether senior high school girls end up studying in the IT field. We consider IT education and career as important choices to build young women’s capabilities to leave their marks and take powerful actions in the digital society. Using nexus analysis as our theoretical lens we focus our analysis of literature on discourses, different actors and interaction between them, and histories; all of those affecting the girls’ choice of career. Our results show that various cultural norms and assumptions still influence the choices. Based on our findings, we call for in-depth qualitative analyses on girls’ life world and targeting girls, their parents, and teachers, as well as better linking our efforts to girls’ everyday life.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen