Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Action research on high-tech SMEs entering the US market

Paulin, William L.; Belt, Pekka; Möttönen, Matti; Härkönen, Janne; Haapasalo, Harri (2013-02-13)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019121046562.pdf (368.7Kt)
nbnfi-fe2019121046562_meta.xml (35.85Kt)
nbnfi-fe2019121046562_solr.xml (26.19Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJEIM.2012.051901

Paulin, William L.
Belt, Pekka
Möttönen, Matti
Härkönen, Janne
Haapasalo, Harri
Inderscience
13.02.2013

Paulin, W., Belt, P., Möttönen, M., Härkönen, J. and Haapasalo, H. (2012) ’Action research on high-tech SMEs entering the USA market’, International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, Vol.16, No.3/4, pp.209-225. https://doi.org/10.1504/IJEIM.2012.051901

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2012 Inderscience Publishers. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1504/IJEIM.2012.051901.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJEIM.2012.051901
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121046562
Tiivistelmä

Abstract

High-tech small and medium-sized enterprises (SMEs) are forced to rapidly enter global markets due to market fragmentation and fierce competition. The aim of this paper is to describe difficulties and potential solutions for these companies entering the US market. This study utilised action research to analyse 60 attempts of Finnish high-tech SMEs entering the US. This study indicates that companies ought to start their internationalisation process early, be proactive and utilise the learning-by-doing method. Obtaining business knowledge of their target market, acquiring expertise to their board and management and networking locally seems crucial for success.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen