Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Parsing tasks for the mobile novice in real time : orientation to the learner's actions and to spatial and temporal constraints in instructing-on-the-move

Rauniomaa, Mirka; Haddington, Pentti; Melander, Helen; Gazin, Anne-Danièle; Broth, Mathias; Cromdal, Jakob; Levin, Lena; McIlvenny, Paul (2018-03-19)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018042719210.pdf (10.84Mt)
nbnfi-fe2018042719210_meta.xml (47.59Kt)
nbnfi-fe2018042719210_solr.xml (35.50Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1016/j.pragma.2018.01.005

Rauniomaa, Mirka
Haddington, Pentti
Melander, Helen
Gazin, Anne-Danièle
Broth, Mathias
Cromdal, Jakob
Levin, Lena
McIlvenny, Paul
Elsevier
19.03.2018

Mirka Rauniomaa, Pentti Haddington, Helen Melander, Anne-Danièle Gazin, Mathias Broth, Jakob Cromdal, Lena Levin, Paul McIlvenny, Parsing tasks for the mobile novice in real time: Orientation to the learner’s actions and to spatial and temporal constraints in instructing-on-the-move, Journal of Pragmatics, Volume 128, 2018, Pages 30-52, ISSN 0378-2166, https://doi.org/10.1016/j.pragma.2018.01.005

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2018. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1016/j.pragma.2018.01.005
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018042719210
Tiivistelmä

Abstract

This paper studies parsing as a practice used in mobile instruction. The findings build on ethnomethodological conversation analysis and on observations made on video data that have been collected from three settings: skiing, driving a car and flying a plane. In the data, novice learners are instructed by more experienced instructors to accomplish various mobile tasks. The paper shows how instructors use parsing to guide learners to carry out, step-by-step, the sub-actions that the ongoing mobile task (e.g. turning, landing) is composed of. The paper argues that parsing is a practice employed by instructors to highlight the sub-actions of a mobile task. Instructors may also use parsing to orient learners to emergent problems to do with the timing, quality and order of the sub-actions in the performance of a complex mobile task. Finally, the paper shows that sometimes there is not enough time to parse an ongoing task, in which case the parsing can be carried out afterwards.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen