Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamics of shifting viewpoints : an investigation into users’ attitudes towards products

Georgiev, Georgi V.; Yamada, Kaori; Taura, Toshiharu (2017-05-30)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201902205818.pdf (1.247Mt)
nbnfi-fe201902205818_meta.xml (29.26Kt)
nbnfi-fe201902205818_solr.xml (28.14Kt)
Lataukset: 

URL:
http://www.inderscience.com/offer.php?id=84505

Georgiev, Georgi V.
Yamada, Kaori
Taura, Toshiharu
Inderscience
30.05.2017

Georgiev, G.V., Yamada, K. and Taura, T. (2017) ‘Dynamics of shifting viewpoints: an investigation into users’ attitudes towards products’, J. Design Research, Vol. 15, No. 1, pp.62–84. doi: 10.1504/JDR.2017.084505

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 Inderscience Enterprises Ltd.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/JDR.2017.084505
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201902205818
Tiivistelmä

Abstract

This study focuses on how products are viewed by their users. In order to capture users’ viewpoints, we focused on how the virtual 3D model of a product was examined (rotated/translated/moved by the user). We attempt to understand these viewing mechanisms by focusing on the dynamics of shifting viewpoints and verbal features during the generation of product impressions. The notion of dynamics of shifting viewpoints in this study refers to changes between ‘still viewpoints’ and ‘moving viewpoints’. If, in a given period when product impressions are generated, a viewpoint does not change, it is defined as a still viewpoint, whereas a moving viewpoint refers to shifts in the ways in which the products are viewed during a given period. The notion of verbal features involves the quantitative characteristics of verbalisations. The findings from an experimental observation show that the dynamics of shifting viewpoints, verbal features, and user’s preferences are related.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37957]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen