Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Paradoxes of participation in the digitalization of education : a narrative account

Mertala, Pekka (2019-11-24)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019120245136.pdf (369.5Kt)
nbnfi-fe2019120245136_meta.xml (23.33Kt)
nbnfi-fe2019120245136_solr.xml (24.35Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1696362

Mertala, Pekka
Informa
24.11.2019

Pekka Mertala (2020) Paradoxes of participation in the digitalization of education: a narrative account, Learning, Media and Technology, 45:2, 179-192, DOI: 10.1080/17439884.2020.1696362

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2019 Informa UK Limited. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Learning, media and technology on 2 Nov 2019, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/17439884.2020.1696362.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1696362
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019120245136
Tiivistelmä

Abstract

The language used around the digitalization of education tends to be inherently political, value-laden, and deterministic. This position paper scrutinizes this so-called ‘Ed-Tech speak’ via narrative methodology. The analytical focus is the paradoxes that exist between the normalizing master narratives of Ed-Tech speak and the complexity and polyphony of everyday praxis in terms of participation. By using an educational tablet project conducted in Finnish primary and secondary schools as an empirical example this paper will problematize the promise of participation in the context of the digitalization of education through three different viewpoints: paradoxes of societal participation, paradoxes of participatory pedagogics, and paradoxical politics of participation.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen