Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Product development drivers in literature and practice

Majava, Jukka; Haapasalo, Harri; Belt, Pekka; Möttönen, Matti (2014-01-05)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201903067313.pdf (769.4Kt)
nbnfi-fe201903067313_meta.xml (33.60Kt)
nbnfi-fe201903067313_solr.xml (26.38Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJPD.2013.058555

Majava, Jukka
Haapasalo, Harri
Belt, Pekka
Möttönen, Matti
Inderscience
05.01.2014

Majava, J., Haapasalo, H., Belt, P., Mottonen, M. (2013) Product development drivers in literature and practice. International Journal of Product Development, 18 (6), 512-530. doi:10.1504/IJPD.2013.058555

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2014 Inderscience Enterprises Ltd.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJPD.2013.058555
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201903067313
Tiivistelmä

Abstract

Today’s product development must address often conflicting needs of multiple stakeholder groups. The purpose of this paper is to clarify the main product development drivers and how their importance is perceived in different types of companies and projects. This paper presents a synthesising list of main product development drivers based on literature and studies how these drivers are valued at the managerial level in NPD-intensive companies. The literature tends to give a simplified categorisation for product development drivers to fully acknowledge the complexities that product development managers face. The results of this study indicate 18 significant product development drivers, the most important ones being profitability targets, revenue targets, offering the right product mix, company brand and image, strategy and competition. However, there were big differences in driver importance for different project types and companies. Industrial managers can utilise the findings in clarifying their drivers to improve decision-making and reduce unnecessary ambiguities.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38670]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen